Forsiden
Læs dagligt relevante nyheder omkring emballage, mærkning og pakning på vores søstersite:
PACKobserver.dk
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
Markedsanalyser, rapporter etc.:
07.09.15: For at styrke sin fremtidige konkurrenceevne planlægger Lantmännen Unibake at gennemføre en større modernisering og nødvendig effektivisering af sin produktion af frostbrød i Danmark. Det meddelte bagerikoncernen i sidste uge. I Danmark er virksomheden især kendt for mærkerne Schulstad, Hatting og Schulstad Bakery Solution.
Læs mere
03.09.15: Temamessen Anuga Meat vil samle alle, der er noget i den internationale kødindustri. Omkring 850 udstillere fra ca.. 50 lande vil præsentere deres produkter den 10.-14. oktober 2015 i Köln. Som den mest omfattende informations- og bestillingsplatform på verdensplan for kød, pølser, vildt og fjerkræ, vil Anuga Meat optage omkring 55.000 m2 udstillingsareal. Der er ingen andre tilsvarende produktshows for kødindustrien i verden.
07.09.15: Netto havde længe ønsket at få flere økologiske æg på hylderne og underskrev for flere år tilbage en langsigtet, eksklusiv samarbejdsaftale med Vallø Slotsæg. Aftalen har bl.a. betydet, at Vallø Slotsæg har omlagt til økologi og udvidet sin produktion, så de nu kan levere de ekstra friske, økologiske æg til alle Netto-butikker i Danmark.
04.09.15: Nye tal fra dagligvarehandlen viser ifølge Økologisk Landsforening at salget af økologisk frugt og grønt er steget med hele 35 procent i 2015, og der skal være tale om en femdobling af salget på 10 år. Det tager flere butikker nu konsekvensen af og vælger udelukkende at sælge den økologiske variant af bestemte frugter og grøntsager.
04.09.15: AAK, der er specialist i vegetabilske olier og fedtstoffer, har netop lanceret "Tropicao", virksomhedens seneste innovation inden for forretningsområdet Chocolate & Confectionery Fats. Nyskabelsen, som man selv kalder den første af sin art, er blevet udviklet til markeder med et varmt klima som Latinamerika, Asien og Mellemøsten.
31.08.15: Salget af hytteost stiger efterhånden som forbrugerne opsøger sunde mejeriprodukter, der er fedtfattige og har et højt proteinindhold. Ligesom græsk yoghurt og skyr så falder hytteost ind under denne kategori, og nyder en stigende popularitet. Arla Foods Ingredients har nu udviklet en ny clean-label proteinløsning, der skal tage hånd om et mangeårigt problem med vandig fedtfattig hytteost.
04.09.15: Tirsdag annoncerede Rema 1000 at man fremover vil sælge kød i små portioner til landets mange singler. Onsdag fulgte Fakta-kæden trop med otte forskellige slags kød i pakker beregnet til middag for én. Begge kæder vil gerne bidrage til at bekæmpe madspild, og hos Rema 1000 føjer man samtidig dyrevelfærd og en ny emballage til konceptet.